0
0
0
Winkelwagentje
0,00
0
Filter op producten die passen
Vind je motor hier
Menu

ProX zuiger

Beschrijving

ProX heeft al meer dan 35 jaar ervaring met Race-producten! De zuigers van ProX zijn een perfecte keuze voor wanneer de zuiger vervangen moeten worden.

Alle ProX zuigers worden geleverd met zuigerringen, bout en clips.

ProX heeft sinds 1975 de markt voorzien van prijswaardige en goede racing-producten. Zuigers van ProX zijn van dezelfde kwaliteit als de originele onderdelen, maar tegen een lagere prijs.

Waar aan te denken bij het verwisselen van een zuiger.
Als de oude zuiger kapot is onderzoek dan eerst waarom deze kapot ging en corrigeer eerst deze fout. Een foute brandstof instelling , te lage touren op de bougie of valse lucht kunnen oorzaken zijn van verbrande zuigers.

Als de oude zuiger gescheurd is of geheel verbrand demonteer eerst het carter en verwijder nauwkeurig alle metaal resten.

Controller de cilinder op slijtage en vorm . Een cilinder slijt ongelijk en daarom is het belangrijk om de maat te controleren van de cilinder.

Vervang altijd de pakkingen .

De zuiger wordt gemonteerd met de pijl naar beneden wijzend naar de uitlaat . De zuigerringen worden voorzichtig geplaatst.

Installeer de zuigerveren op de zuiger. Wees ervan bewust dat sommige zuigers zijn uitgerust met een keystone zuigerveren.Dit zijn taps en kunnen gemakkelijk verkeerd worden geplaatst. Zorg ervoor dat de zuiger ring volledig in de ring groef gaat en volledig sluit. Smeer alle onderdelen met motorolie 10W30 of 10W40.

Plaats een nieuwe cilinder pakking op het carter, het comprimeren de zuigerveren en laat het zachtjes glijden op zijn plek in de cilinder. Voordat u de cilinderkop op de krukas draait met de hand controleer dan eerst of de zuigerveren vrij te bewegen zijn in de cilinder.

Gereviseerde motoren vereisen een start-up. Stel de carburateur om een iets rijker brandstofmengsel. Vermijd rijden bij extreem hoge of lage snelheid, afhankelijk van de rijsnelheid en de acceleratie niet op volle toeren. Voeg extra olie toe aan de brandstof.

Zuigers zijn vervaardigd in zeer grote series en het materiaal is gewoon een uiterst klein deel van de productiekosten. Dit betekent dat er geen fabrikanten beknibbelen op materialen. Veel voorkomende fouten zijn dat zuigers worden gemonteerd in een ongelijk versleten cilinder en verkeerd gemonteerde zuigerveren.