0
0
0
Winkelwagentje
0,00
0
Filter op producten die passen
Vind je motor hier
Menu

ProX hoge compressie zuiger

Beschrijving

Al meer dan 35 jaar ervaring van Race producten! Zuigers van ProX zijn een perfecte keuze als de zuiger vervangen moeten worden.

Upgrade uw motor met een hoog compressie zuiger. Als u toch de zuiger vervangt dan kunt u net zo goed wat meer effect aanschaffen. Deze zuigers geven een hogere compressie en meer kracht.

ProX heeft sinds 1975 de markt voorzien van prijswaardige en goede racing producten. ProX zuigers zijn van dezelfde kwaliteit als originele remblokken maar tegen een veel lagere prijs.

ProX Racing Parts heeft een gesmede zuiger ontwikkeld uit een stuk van aluminium die naast supersterk ook licht van gewicht is en zo de optimale combinatie is! De zuigerkit wordt geleverd met de beste Japanse zuigerveren, clipjes en zuigerpen. Alles wat nodig is om de zuiger te monteren en met 1 onderdeelnummer. De aluminiumlegering die gebruikt wordt voor de gesmede zuigers van ProX Racing Parts zijn met de grootste zorg samengesteld om het allerbeste resultaat te krijgen, vormvast en taai! De zuigers zijn bewerkt op zeer hoogwaardige CNC machines, zodat met zeer kleine toleranties kan worden gewerkt.

ProX zuigerkits voor Nikasil/gecoated cilinders zijn verkrijgbaar in de standaard maat, maar ook in de overmaten A(std.), B(+0,01mm), C(+0,02mm), etc.. Ook hier geldt dat de levensduur van uw Nikasil cilinder aanmerkelijk wordt verlengd. De met 0,01mm oplopende maten zorgen voor mogelijkheden om een perfecte cilinderspeling te creeren. Het mag duidelijk zijn dat dit zowel de levensduur alsmede de topprestaties van de motor zal optimaliseren

Waar aan te denken bij het verwisselen van een zuiger.
Als de oude zuiger kapot is onderzoek dan eerst waarom deze kapot ging en corrigeer eerst deze fout. Een foute brandstof instelling , te lage touren op de bougie of valse lucht kunnen oorzaken zijn van verbrande zuigers.

Als de oude zuiger gescheurd is of geheel verbrand demonteer eerst het carter en verwijder nauwkeurig alle metaal resten.

Controller de cilinder op slijtage en vorm . Een cilinder slijt ongelijk en daarom is het belangrijk om de maat te controleren van de cilinder.

Vervang altijd de pakkingen .

De zuiger wordt gemonteerd met de pijl naar beneden wijzend naar de uitlaat . De zuigerringen worden voorzichtig geplaatst.

Installeer de zuigerveren op de zuiger. Wees ervan bewust dat sommige zuigers zijn uitgerust met een keystone zuigerveren.Dit zijn taps en kunnen gemakkelijk verkeerd worden geplaatst. Zorg ervoor dat de zuiger ring volledig in de ring groef gaat en volledig sluit. Smeer alle onderdelen met motorolie 10W30 of 10W40.

Plaats een nieuwe cilinder pakking op het carter, het comprimeren de zuigerveren en laat het zachtjes glijden op zijn plek in de cilinder. Voordat u de cilinderkop op de krukas draait met de hand controleer dan eerst of de zuigerveren vrij te bewegen zijn in de cilinder.

Gereviseerde motoren vereisen een start-up. Stel de carburateur om een iets rijker brandstofmengsel. Vermijd rijden bij extreem hoge of lage snelheid, afhankelijk van de rijsnelheid en de acceleratie niet op volle toeren. Voeg extra olie toe aan de brandstof.

Zuigers zijn vervaardigd in zeer grote series en het materiaal is gewoon een uiterst klein deel van de productiekosten. Dit betekent dat er geen fabrikanten beknibbelen op materialen. Veel voorkomende fouten zijn dat zuigers worden gemonteerd in een ongelijk versleten cilinder en verkeerd gemonteerde zuigerveren.